TURISTATTRAKTIONEN “NATURKRAFT” SATSER PÅ SOCIAL BÆREDYGTIGHED

Huset Venture står derfor bag ny hjemmeside og nyheder fra det kommende oplevelsescenter.

Det nye store oplevelsescenter “Naturkraft” satser på bæredygtighed på flere fronter – herunder social bæredygtighed. Derfor er Huset Venture Ringkøbing nu valgt som leverandør af kommunikation i samarbejde med Vestjysk Marketing. Centret er netop gået i luften med helt ny hjemmeside – og der skal fremover også kommunikeres på Facebook.

Peter Sand, som er direktør for “Naturkraft” fortæller til Dagbladet Ringkøbing-Skjern, at “Naturkraft” har fokus på også at inddrage et socialøkonomisk perspektiv i etableringen af Naturkraft, og at det derfor var naturligt at vælge Huset Venture som partner.

Huset Venture er som bekendt en socialøkonomisk virksomhed, der har social bæredygtighed i fokus med ansættelse af mennesker der på grund af ulykke, handicap eller sygdom ikke kan arbejde på fuld tid.

– Huset Venture arbejder med social bæredygtighed, så det er naturligt for os at samarbejde med dem, da vi ser det som en af vores opgaver at hjælpe til med at få personer på kanten af arbejdsmarkedet i beskæftigelse, siger han til avisen.

Bag “Naturkraft”s nye kommunikationsteam står Pia Ankjær Gadegaard, Klemen Jensen og Karsten Engelst Nielsen fra Huset Venture. Skipper Hagde, daglig leder af Huset Venture, er glad for samarbejdet med Naturkraft og Peter Sand.

– Det er en stor opgave, vi har fået, og det glæder os selvfølgelig meget, siger han og fortæller om perspektiverne i det gode lokale samarbejde. Naturkraft vil som et stort turismeprojekt rumme en række arbejdsopgaver, der byder på muligheder for en socialøkonomisk virksomhed som Huset Venture, mener Skipper Hagde.

Hjemmesiden kan findes på www.naturkraft.dk. Facebookprofilen vil snarest blive klar.