DESIGNERE MED FOKUS PÅ BÆREDYGTIGHED VÆLGER SOCIALØKONOMISKE HUSET VENTURE
Flere og flere danske designere vælger med hjertet, når de skal vælge en systue til deres produktion.
Det er kompliceret at opgøre den markedsmæssige værdi af at være en miljømæssigt og socialt bæredygtig virksomhed, som er registreret socialøkonomisk. Men at det har en konkret betydning for kunderne er indlysende.
– Vi oplever i stigende grad, at vores status som socialøkonomisk virksomhed er vigtig – især for mange yngre danske designere. De vælger simpelthen Huset Venture, fordi vi kan tilbyde dem værdimæssig merværdi i form af vores ansvarlighed. Designerne sælger også på at have den rette storytelling med bag deres produkter, og her betyder det noget at menneskene bag håndværket er topprofessionelle trods deres forskellige handicaps, fortæller afdelingschef i Huset Venture Storkøbenhavn, Lone Gregaard.
En af de danske designere, der gerne reklamerer med, at netop Huset Ventures systue er valgt som leverandør er Stinne Linnemann, en ny dansk designer, der står bag det nye luksuriøse kvalitetsmærke, LINNEMANN. Hun er ekstremt grundig, når hun vælger producenter.
– Det er en central præmis for min virksomhed at arbejde bæredygtigt, og vi har et særligt fokus på social ansvarlighed. Derfor er Huset Venture den ideelle samarbejdspartner med både lokal produktion og arbejdspladser til folk på særlige vilkår. For mig personligt er det en god følelse i maven at arbejde på en måde, som jeg selv kan stå inde for. Som virksomhed er det den samme gode følelse, jeg håber at kunne give videre til vores kunder, siger Stinne Linnemann. Se mere om LINNEMANN her www.shoplinnemann.com.
Mindst halvdelen af Huset Venture systues kunder har valgt netop Huset Ventures systue på grund af socialøkonomien, bæredygtigheden og ansvarligheden.