regnskabskursus

HOLD ØJE MED HUSET VENTURES REGNSKABSKURSISTER

24. september startede Huset Venture et nyt hold på vores populære regnskabskursus. Ikke mindst små og mellemstore virksomheder bør have øje for kursisternes potentiale, mener direktør fra rengøringsbranchen.

Mange små og mellemstore virksomheder ville have gavn af kontormedarbejdere i fleksjob. Det siger Lau Laursen, administrerende direktør i LAUREN Erhvervsrengøring.  Han har selv en tidligere kursist fra Huset Ventures regnskabskursus ansat:

”Der er mange små håndværksmestre, der står i samme situation, som vi gjorde i LAUREN: Først laver manden regnskab, så begynder konen i weekenden … og på et tidspunkt bliver det for meget,” siger han.

I den situation tænker mange, at de ikke har råd til en ny medarbejder, fortæller Lau Laursen:

”Arbejdsgiverne tænker meget i fuldtidsstillinger – men du har måske kun brug for en, der kan være der 10 timer.”

Selv overvejede Lau Laursen først at benytte freelancere til kontorarbejdet. Men det er langt at foretrække at ansætte en medarbejder i fleksjob, siger han:

”Når freelancere er færdige, skal de videre til en anden virksomhed. Det bliver aldrig deres hjerteblod. En medarbejder i fleksjob føler større ansvar over for virksomheden og bliver derved bedre til sit job.”

Gitte Aabech, socialfaglig konsulent i Huset Venture Storkøbenhavn, ser da også lyst på  kursisternes muligheder, når deres kursusdiplom efter 15 uger er i hus:

”Mange af vores tidligere kursister er efterfølgende kommet i job. Vores erfaring viser, at arbejdsgiverne efterspørger de kvalifikationer, vores regnskabskursus giver – de skal blot gøres opmærksom på de mange fordele ved at have medarbejdere i fleksjob ansat inden for f.eks. administration og bogholderi. Dette hjælper vi også med som en del af regnskabskurset.”